לשיחה טלפונית עם נציג

1800-32-22-22

אפשר
לעזור

שאלות נפוצות:

ראיון עם סיגל המבורג - מנהלת גימנסיה קריות

בזכוכית מגדלת

 

     1. הרקע שלך (בקצרה) לפני ההגעה לתיכון גימנסיה קריות

לפני שהגעתי לגימנסיה עבדתי למעלה מעשרים שנה כמורה לספרות, מחנכת, רכזת שכבה, חברה בצוות הנהלה בית ספרי , בודקת בחינות בגרות וסטודנטית בתכנית להכשרת מנהלים במכון אבני ראשה.

      2.  מה הופך את תיכון גימנסיה קריות לכל כך מיוחד לדעתך?

מה שהופך את בית הספר למיוחד קשור בראש ובראשונה ליחס האישי הניתן לכל אחד מתלמידיי בהתאם ליכולותיו ואישיותו. ישנה כאן אווירה לימודית טובה יחס רציני לכל אחד כאדם וכתלמיד. השאיפה שלנו לתת מעצמנו לתלמידים הנמצאים בשלב מורכב בחייהם ומגיעים אלינו במצב שברירי מבחינת חווית הלמידה שלהם בעבר. אנו פועלים למענם מתוך שליחות ואמונה כי יש בהם הרבה מאוד וכל הנדרש הוא לראותם במלוא מובן המילה.

   3. תקופת בגרויות, האם התלמידים מקבלים עזרה/ תגבורים על מנת להצליח?

כל תלמיד המביע רצון להצליח ופונה לעזרה מקבל אותה. אין מצב שלא מתייחסים לבקשה, בוחנים אותה ומוצאים את המענה המתאים לילד. החשיבה מחוץ לקופסא וזיהוי הצורך האמיתי והנכון של הילד הם המביאים אותי ואת הצוות שלי לחשוב על מענה הולם.

    4. מוסיקה – איזה אומנים אוהבים בני הנוער היום ואיזה את אוהבת לשמוע?

הילדים אוהבים סגנונות מגוונים של מוסיקה החל מרוק כבד ועד מוסיקה מזרחית, בין לבין עידן רייכל ושלמה ארצי ועוד..אני אישית אוהבת זמרת אחת ייחודית ומלאת עומק חווה אלברשטיין.

   5. חלומות – מה החלום הכי גדול שלך?

החלום הכי גדול שלי הוא להיות האדם המתאים עבור התלמיד או המורה הזקוקים לכך. להגיע לכל אחד מהם ולתת להם הרגשה כי הם הטובים ביותר ובעלי מסוגלות. חלום נלווה הוא לא לעשות טעות בדבריי או פעולותיי מתוך הנחה כי יש בידינו אנשי החינוך כח רב ויש לעשות בו השימוש הנכון. זהו ייעוד ולא רק מקום עבודה.

   6. האם יש בבית הספר מגמה אשר נותנת לתלמידים אופק תעסוקתי?

בעיניי מגמה אמורה לפתח את החשיבה ולהרחיק אופקים אצל התלמידים לא בהכרח לתת אופק תעסוקתי. אם המגמה תעמיק את חווית הלמידה החיובית אז יצמח תלמיד שעבר חוויה וישאף בהמשך לרכוש מקצוע המתאים לו.

   7."הילד במרכז" – מה המילים האלה אומרות לך?

זה נשמע לעתים כמו סיסמא שהכל משתמשים בה אך במילים אלו טמון הכל. כאשר אני שמה פעמיי לכיוון בית הספר אני חושבת על משמעות המילים האלו ושואלת את עצמי מה אני יכולה לשעות היום בבית הספר שלא עשיתי עדיין כדי מלתת להן משמעות. האם יש ילד שחשתי כי עובר עליו משהו ועדיין לא שוחחתי איתו. האם טיפלתי בכל המורים היטב כך שיהיו מסוגלים ובעלי מוטיבציה להעניק לכל תלמיד יחס ראוי מכבד ורציני? האם יש תכנית לימודים או פעילות ערכית שתתאים לתלמידים ותיתן להם לחוש טוב יותר עם עצמם.

הילד במרכז זה אומר לראות אותו על כל צרכיו וחייו בבית הספר ולעתים מחוצה לו ולמצוא דרך מקורית לתת להם מענה.

זה אומר לאהוב את הילדים ולרצות עבורם את הטוב ביותר, זה אומר להבין כי התלמיד הוא אדם חשוב שמגיע לו הטוב ביותר.

     8. האם יש קשר לדעתך בין הגשמה עצמית ומשמעות להצלחה בלימודים?

לא בהכרח. לימודים חשובים ויהוו מקור להגשמה עצמית בתנאי שיעניקו לילד דימוי עצמי גבוה. שייתנו לו את חווית ההצלחה כאדם. ישנם תלמידים שתחומים אחרים הם הם הדרך להגשמה עצמית.

     9.מה השוני המרכזי בעינייך בין התפיסה החינוכית של הגימנסיה לתיכונים הציבוריים?

השוני כרוך ראשית בגודל בית הספר. המבנה הקטן והאינטימי, הצוות שעובד כאן, הברק בעיניים שלנו והיכולת להגיע באמת לכל תלמיד ולא רק בסיסמא חסרת שחר הם ההופכים אותנו לאחרים. זה עניין של הצבת ייעדים וחזון . אם החזון הוא להגיע לכל ילד אז זה יקרה. לא תמיד זהו חזון של בתי ספר גדולים.

     10.מה את מאחלת לתלמידים לתקופת הבגרויות המתקרבת?

מאחלת להם שאם הביאו את עצמם להגיע לבחינה וטרחו כל הדרך להבין את החומר שיצליחו לבטא ידיעתם ויחוו עמידה במשימה.

 

בואו לפגישה - ללא התחייבות!

תיכון שנותן לך חופש ללמוד