לשיחה טלפונית עם נציג

1800-32-22-22

אפשר
לעזור

שאלות נפוצות:

מדוע אף אחד לא מדבר על בתי ספר קטנים ??

המסגרת הישנה והדחוסה של התיכון הציבורי אינה תואמת לנוער של היום

מדוע אף אחד לא מדבר על בתי ספר קטנים ??

המסגרת הישנה והדחוסה של התיכון השש שנתי מעקבת את ההצלחה בלימודים, פועלת בניגוד מוחלט למחקרים העדכניים בתחום הפדגוגיה ואינה מאפשר להעניק יחס אישי והתעסקות פרטנית בילדכם והיא בעיקר מונעת משיקולים תקציביים שעלו על השיקולים הפסיכולוגיים החינוכיים והחברתיים

מחקרים עדכניים בתחום חקר המוח והניורו-פדגוגיה מראים כי תלמידים מגיעים להישגים גבוהים יותר במסגרות קטנות, המודלים החדשים של הפדגוגיה החדשנית אשר פועלות במדינות המערב מציעים לעבור להוראה פרסונלית וממוקדת לפי צרכיו של כל תלמיד ותלמיד, אז מדוע משה"ח פועל להקים מרכזי חינוך ענקיים ומפלצתיים שירכזו במתחם את כל שלבי החינוך מגיל הגן ועד כיתה י"ב.

מחאת הסרדינים שהכרנו בעבר תילך ותתעצם כאשר יחשפו מרכזי החינוך העתידיים אשר מתוכננות בתכניות המתאר החדשות של אגף בינוי ותקצוב במשרד החינוך. אין ספק שבכל העולם המרחבים הלימודיים משתנים וגדלים וכיום אדריכלי מוסדות חינוך מתכננים כיתות רחבות יותר פתוחות יותר ועל שטח רחב יותר, אך עדיין נשתמרה לה המחשבה התעשייתית הישנה שמאמינה בלדחוס לקריית חינוך אחת מאות כיתות. הישגי התלמידים הישראלים במבחנים הבינלאומיים מעידים כי מגמה זו היא מסוכנת מאוד.

שכל העולם מדבר על פרסונליזציה, ליווי אישי, יחס אישי, עובדה בקבוצות קטנות בישראל חושבים על גנים גדולים לצד בתי ספר יסודיים עמוסים העומדים צמודים לחטיבות עליונות שש שנתיות שמטרתן לדחוס את כל הילדים למרחב משותף אחד, בין 8 ל10 כיתות בשכבה, 40 תלמידים בכיתה – משמעו חזרתו של המודל התעשייתי וויתור אמיתי על כל מה שהמחקרים המליצו בשנים האחרונות.

ראשית המצאת החטיבה העליונה השש שנתית הייתה בניסוי שמטרתו למנוע נשירה במעבר בין שנות הלימוד, אף הניסוי כשל בגדול ויצר העמקה הרחבה ושימור של הפערים בקרב אותם בני נוער שהיו זקוקים לעזרה פרטנית, נראה שגם הפעם התועלת התקציבית ניצחה את התועלת הפסיכולוגית והחינוכית – ניתן לזהות מגמה זאת כבר משמו של האגף - בינוי ותקצוב במשה"ח, ראשי עיריות מחזיקי תיקי חינוך ומנהלי מחוזות מעדיפים לרכז את התקציבים במקום אחד מאשר לפזר את התקציב ולהעניק לילדים אפשרות אמיתית להצליח בלימודים בעזרת הוראה חדשנית פרטנית ואישית.

כל המחקרים על שינוי תפקידו של המורה כבעל הידע והפיכתו למנחה ומדריך בתהליך למידה אקטיבי, בנוסף למחקרים על בית ספר קטן המתפקד כקבוצה אחת הדואגת לאינטרסים המשותפים של החברים בה, כל המחקרים על מיפוי אישי והוליסטי, בניית תכנית לימודים מותאמת אישית להצלחה בלימודים, התלמיד כלומד עצמאי, כל אלו נעלמים אל מול השיקול התקציבי של משרד החינוך.

מוסדות ניסויים רבים בישראל ובעולם כגון בית הספר על שם סטיב ג'ובס, באמסטרדם, פועלים מתוך חזון ברור של עד 120 תלמידים, מכיוון שמנהיג חינוכי אמיתי יודע שבמסה גדולה של תלמידים לא ניתן לחלק שעות הוגנות לכל תלמיד בכדי שיקבל את המקסימום אשר איש חינוך רציני שואף אליו, ובמרחב חינוכי ניסויי החשיבות של חלוקה תקציבית נכונה התואמת את החזון ואת ההתקדמות החינוכית והצלחת התלמידים עולה על כל שיקול אחר.

משרד החינוך שתווה את המושג הוראה משמעותית, יודע שלא יצליח ליישמה במסות גדולות, גם אם יתקצב מחדש את המורים תחת רפורמה נוספת כמו "עוז לתמורה" מכיוון שלא המורים הם הבעיה במקרה דנן אלא המרחבים העמוסים התפיסה החינוכית התעשייתית של משרד החינוך והמבנים העמוסים אליהם מפנים כל שנה אלפי ילדים כמו בתחנת רכבת.

קחו לדוגמא את המכללות האקדמיות שפרחו מתחת לאוניברסיטאות הגדולות, הם העניקו לשכבות חדשות יכולת ללמוד בכיתות קטנות ובאופן מעשי ובכך לשפר את השכלתם ולהצליח, מדוע אף אחד כיום אינו מדבר על תיכונים קטנים? מה רע בכמה תיכונים קטנים באותו עיר במקום אחד ענק ? מדוע משרד החינוך והעירייה מציעות לתושבי העיר המתבגרים מרכזי ענק ללמוד בהם דווקא בתקופה הכי רגישה בחייהם בו החיפוש של העצמי ובניית הערך והביטחון העצמי הוא העיקר ?, דווקא בשלב בו בני הנוער זקוקים לנבור בתוכם ולגלות במה הם מצטיינים דוחסים אותם אל תוך עולם עמוס בבני נוער ומכריחים אותם להיאבק על מעמדם בדומה לרומן בעל זבוב.

פאסי סאלברג, מומחה עולמי לחינוך, טוען ששיטת החינוך בכל רחבי העולם נמצאת על סף פשיטת רגל, מכיוון שאינה מותאמת לצרכים ולתנאים של המציאות בת-זמננו. הוא ממליץ לממשלת ישראל לשקול פירוק והרכבה מחדש של מערכת החינוך, ומציין כי מבחינת ביצועי המערכת, איכות החינוך והשוויון בין התלמידים, ישראל נמצאת במקום שבו פינלנד הייתה לפני 40 שנה. לדבריו "בעוד עשר שנים, ילדים לא יצטרכו ללכת לבית הספר. הם יוכלו ללמוד הכל בעצמם ובחינם. אפשר יהיה לעשות הכל דרך האינטרנט וזה יהיה בחינם, גם תארים אקדמיים. אז השאלה היא למה שמישהו בכלל ירצה ללכת לבית הספר, במיוחד בהתחשב באיך שבתי הספר נראים כעת. הם נראים יותר כמו בתי חולים או כמו בתי כלא. ילדים בכלל לא אוהבים להיות שם, כי הם לא מושכים אותם או מעניינים אותם".

כל התמורות בתכניות הלימודים באסטרטגיות ההוראה ובהתאמת התוכן הלימודי הופכות לבלתי אפשריות בגופים ענקיים, כל שינוי לוקח זמן בירוקרטי ובעצם מעקב את הרפורמות ההכרחיות ואת הענקתן לנוער המתבגר שיוצא נפסד. הפתרון היחידי והאמיתי שנשאר לציבור הרחב הוא לבחור בעצמם מוסד לימודי קטן, המאפשר פרסונליזציה אמיתית של הלימודים, התאמת תכנית הלימודים לצרכי התלמיד, מקסימום יחס אישי, קבוצות למידה קטנות, מעקב קבוע ופרטני, פדגוגיה חדשנית ומתוקשבת, כל אלו תוכלו למצוא ברשת "תיכון גימנסיה" הפועלת 33 שנה ומהווה מודל חינוך חדשני של תיכונים קטנים ואישיים.

תיכון קטן הוא תמיד גמיש ומאפשר ספקטרום רחב של אפשרויות מעשיות ואופרטיביות להשקעה וקידום התלמיד, תמיד ישימו לב אליו, עובדתית ישקיעו בכל תלמיד יותר שעות הוראה מאשר בתיכון אחר, ההוראה תהיה ממוקדת והצלחתו בלימודים תוך תחושת סיפוק אושר והנאה היא וודאית.

קרא עוד כתבות

אביב ואתורי מגימנסיה חדרה מצטיין שכבה

אביב ואתורי מגימנסיה חדרה מצטיין שכבה

למרות ה OCD אביב סיים בתיכון "גימנסיה" חדרה כמצטיין השכבה

איך בוחרים תיכון?

איך בוחרים תיכון?

פרוגי | תיכון גימנסיה

עוזבים את החטיבה

עוזבים את החטיבה

עולים לתיכון

איך להצליח בלימודים בתיכון?
קורס יזמים צעירים

קורס יזמים צעירים

גימנסיה חדרה

10 טיפים לבחירת תיכון

10 טיפים לבחירת תיכון

המלצות לבחירה מוצלחת של תיכון

אצלנו הילד במרכז

אצלנו הילד במרכז

יום בתיכון חיפה

5 סיבות שבגללן אצלנו כל תלמיד הוא סלב
מהפכה חינוכית: גימנסיה באר שבע תפתח מגמת משטרה

מהפכה חינוכית: גימנסיה באר שבע תפתח מגמת משטרה

מגמות הלימוד יהיו מדעי המשטרה וקרימינולוגיה, בהתמחות פשיעת סייבר. תוכנית הלימודים תעניק לתלמידים 5 יחידות לימוד

חדש! תכנית לימודים אישית לתלמידים קרייריסטים

חדש! תכנית לימודים אישית לתלמידים קרייריסטים

מסלול לימודים לתלמידים בעלי עסקים, מצטיינים ואקדמאים הלומדים לתואר ראשון

בואו לפגישה - ללא התחייבות!

תיכון שנותן לך חופש ללמוד